V rámci kontextu této nelehké doby a v návaznosti na čím dál větší počet pacientů, kteří se na nás obracejí s přetrvávajícími potížemi po prodělaném onemocnění plic COVID-19, jsme se rozhodli vypracovat komplexní terapeutický plicní program, vhodný právě jak pro post-covidové pacienty, tak celkově pro osoby, které pociťují jakýkoliv diskomfort v oblasti respiračního systému.

Nesprávná funkce dýchacích svalů se projevuje nejen dechovými obtížemi, ale může mít vliv i na bolest v oblasti hrudníku, bederní páteře a celkově ovlivňuje zdravotní stav našeho těla. A proto pokud  vnímáte, že vaše tělo „nefunguje“ tak, jak jste byli zvyklí, jste unavení, zadýcháváte se při běžných denních i pohybových aktivitách, máte pocit nedostatečnosti dechu, nemůžete se zhluboka nadechnout a vydechnout nebo se cítíte celkově unaveni, je vhodné tento stav začít aktivně řešit.

V rámci tohoto plicního programu se od našich fyzioterapeutů dozvíte, jak správně pečovat o dýchací cesty, zbavit se kašle a zahlenění, posílit dechové svalstvo s využitím dostupných pomůcek a jednoduchých dechových cvičení.

Pro podporu běžných dechových cvičení a technik navíc využíváme vysokovýkonový terapeutický laser, který výrazně urychluje léčbu díky svým biostimulačním účinkům a okamžitě ulevuje od bolesti. Podporuje prokrvení měkkých tkání v místě aplikace, zvýšení saturace krve kyslíkem a snížení zánětu.

Další novinkou je inhalace molekulárního vodíku, který se jeví jako nejúčinnější antioxidant vůbec, tedy slouží jako ochrana před oxidačním stresem. Kromě silného antioxidačního účinku byla u H2 prokázána také významná schopnost redukovat zánětlivou reakci v organismu.

Pro návrat k optimálnímu dechovému vzoru využíváme nejrůznější dechová cvičení. Jedním z nich je brániční dýchání, které napomáhá jak lepší funkci plic, tak nám může výrazně ulevit od bolesti hrudní a bederní páteře.

Neváhejte a vyzkoušejte toto cvičení s naší fyzioterapeutkou Radkou.

Dále lze využít dechových trenažérů nebo “podomácku” vyrobených pomůcek, které zvýší odpor při výdechu a tím docílí posílení dýchacích svalů.

K terapii je vhodné zařadit také nácvik správného držení těla, trénink svalů horních a dolních končetin a aktivaci hlubokého stabilizačního trupového svalstva, která umožňuje správný dechový stereotyp a ulevuje od často přidružené bolesti zad.

Pokud byste se rádi dozvěděli více informací o PROGRAMU KOMPLEXNÍ PLICNÍ TERAPIE, prohlédněte si naše webové stránky na níže uvedeném odkazu nebo nás rovnou kontaktujte.

Těšíme se na případnou spolupráci,

tým Mobilní fyzioterapie s.r.o.

Olomouc | Krnov

info@mobilni-fyzioterapie.cz