Molekulární vodík byl dlouhou dobu považován za fyziologicky neúčinný, nyní je v popředí zájmu značného množství lékařských výzkumů. My jsme se o jeho nebývalé účinnosti dozvěděli od pana docenta Michala Botka, vedoucího výzkumného týmu Univerzity Palackého v Olomouci. Nyní terapii molekulárním vodíkem poskytujeme i u nás v ordinaci, a tak bychom vám tento malý zázrak rádi blíže představili.

CO JE VLASTNĚ PŘÍČINOU VZNIKU VĚTŠINY ONEMOCNĚNÍ?

Abychom pochopili, jak molekulární vodík působí, musíme nejdříve vědět, že jednou z hlavních příčin stárnutí a vzniku onemocnění je tzv. oxidační stres. Ten je zapříčiněn působením volných radikálů, které v těle vznikají buď přirozeně nebo v reakci na faktory vnějšího prostředí jako je nadměrné sluneční záření, nečisté ovzduší, nadměrný stres atd.

Vzniklé radikály bývají velmi nestabilní a agresivní a tím, že vytrhávají elektrony z ostatních atomů či molekul, poškozují buňky našeho organismu.

Naše tělo se umí volným radikálům samo bránit díky tvorbě enzymů s antioxidačními účinky. Jejich počet  je však v těle omezený, a pokud jsme například vystaveni škodlivým faktorům, potřebujeme získat zvýšenou dávku antioxidantů z vnějšího prostředí.

ÚČINKY MOLEKULÁRNÍHO VODÍKU

Nyní víme, že pro ochranu před oxidačním stresem, potřebujeme do těla dostat co nejvyšší množství antioxidantů.  Na základě výzkumů bylo prokázáno, že právě molekulární vodík se jeví jako ten nejúčinnější antioxidant vůbecZároveň nemá žádné prokázané vedlejší účinky. Volné radikály totiž převádí do pro tělo bezpečné formy, konkrétně do podoby vody, která navíc tělo intenzivně hydratuje. Svým působením je schopen vzniklé volné radikály v těle účinně redukovat, a tak tělo před oxidačním stresem ochránit.

porovnání s vitaminem C má molekulární vodík 160x větší antioxidační účinek.

Kromě silného antioxidačního účinku byla u H2 prokázána také významná schopnost redukovat zánětlivou reakci v organismu.

Buňky, které jsou opakovaně vystaveny zánětlivým mediátorům, mají dále epigeneticky zapnuté proteiny zánětlivé odpovědi, a tak se nachází v konstantním stavu zánětu.  Vodík svým působením umí nepřímo vypnout expresi genů, na jejichž základě se tyto proteiny tvoří. Je tedy schopen zánět ovlivnit již na této elementární úrovni.

V neposlední řadě je vodík schopen eliminovat zvýšený obsah kyseliny mléčné, která se vyplavuje při sportovním výkonu. Její přítomnost ve svalech vede k únavě, překyselení, bolesti až křečím. Působení vodíku umožňuje tkáním rychleji regenerovat a zároveň odstraňovat další škodlivé látky jako je močovina, amoniak či kreatinkináza.

UNIKÁTNOST MOLEKULÁRNÍHO VODÍKU

• Malá velikost a rozpustnost v tucích umožňuje  proniknout hluboko do organismu, dokonce i skrze jinak velmi obtížně prostupnou hematoencefalickou bariéru
  • V tkáních se rychle rozpouští, působí okamžitě
  • Je to selektivní antioxidant, vybírá si tedy jen konkrétní volné radikály, kterých je potřeba se zbavit, ty prospěšné v těle ponechá
  • Volné radikály převádí do pro tělo bezpečné formy, konkrétně do podoby vody
  • Naprosto přirozená látka pro tělo, kterou si samo pravidelně vytváří působením bakterií ve střevě, jeho působení se tedy jeví jako zcela bezpečné.

Podle posledních vědeckých studií může mít molekulární vodík pozitivní vliv na tyto zdravotní problémy:

• Onemocnění chrupavky, osteoartróza jedná se o nejúčinnější prevenci poškození kloubní chrupavky, chrání chondrocyty před oxidačním stresem. Stejně tak je zásadní pro regeneraci chrupavky při jejím poškození…
  • Diabetes mellitus II. Typuovlivnění metabolismu cukrů a tuků
  • Zvýšení sportovní výkonnosti snížením hladiny laktátu v krvi (kyseliny mléčné)
  • Záněty kloubů, slinivky břišní, jater, střev
  • Autoimunitní choroby (alergie, roztroušená skleróza)
  • Metabolický syndrom
  • Hyper i hypotenze
  • Ischemická choroba srdeční
  • Infarkt myokardu a mozková mrtvice
  • Ateroskleróza (arterioskleróza)
  • Parkinsonova a Alzheimerova choroba
  • Překyselení organismuvodík tělo alkalizuje
  • Oslabení imunity
  • Onkologická onemocnění
  • Stavy po transplantaci a chemoterapii
  • Vodík také zlepšuje účinnost léků a účinně chrání organismus před jejich vedlejšími škodlivými účinky.

MOŽNOSTI JAK MOLEKULÁRNÍ VODÍK UŽÍVAT

• inhalováním směsi obsahující H2
  • pitím vody s rozpuštěným H2
  • injekční aplikace H2 rozpuštěného ve fyziologickým roztoku
  • koupáním ve vodě s rozpuštěným H2 nebo aplikací fyziologického roztoku s rozpuštěným H2 do očí

V naší ordinaci poskytujeme TERAPII MOLEKULÁRNÍM VODÍKEM ve formě INHALACE.

Pokud Vás tato terapie zaujala a chtěli byste ji vyzkoušet, neváhejte nás kontaktovat.

Olomouc | Krnov

info@mobilni-fyzioterapie.cz